פילאטיס – אמת מול מיתוסים

פילאטיס – אמת מול מיתוסים

מאת: Kassai

פילאטיס ממשיך לצבור פופולריות אך עדיין רבים מתקשים להאמין כי הפילאטיס יכול לתרום להם אישית. הנה כמה מהמיתוסים השגויים אודות הפילאטיס –

מיתוס 1: פילאטיס לא מיועד לגברים


למרות התיוג הסטריאוטיפי של פילאטיס לנשים בלבד, הפילאטיס במקור פותח על ידי גבר, עבור גברים אחרים. ג'וזף פילאטיס ייסד את השיטה במהלך קריירה שכללה תפקיד כמאמן איגרוף, אומנויות לחימה ואתלטיקה. למרות היסטוריה זו, פילאטיס אינו תופס תאוצה בקרב הגברים.  "באופן כללי, גברים מנסים פחות דברים חדשים עד שהם רואים גברים אחרים עושים זאת", אומר ג'ראלד הינדריליך, הבעלים של ספקטרום ביי קלאב- Pilates revolution studio בקליפורניה. "יש לי קבוצה עם גברים, ועכשיו גברים אחרים שואלים לגביה. זו הפעילות הטובה ביותר לגברים בגלל תרומתה לכוח, לגמישות ולזריזות שלהם".

ספרו לחברכם שפילאטיס יכול לשפר את הביצועים האתלטיים שלהם, על ידי חיזוק הכוח והגמישות. שחקני גולף יחבטו בכדור רחוק יותר. רצים יוכלו לרוץ למרחקים ארוכים יותר, והם יעשו זאת ללא כאב. שחקנים מקצועיים בקבוצות NBA וקבוצות פוטבול נעזרים כעת בפילאטיס כחלק אינטגרלי מהאימונים שלהם.

ולנטיין, הבעלים של Pilates body by valentin בקליפורניה לימדה קבוצות של גברים בלבד במהלך השנה האחרונה. "יש לי רוכבי אופניים, גולשי סקי ואתלטיים אחרים בקבוצה שלי", היא אומרת, "הם שמים לב לשיפור בביצועים הספורטיביים בתחום שלהם, ובסגנונות ספורט אחרים גם".

האמת: עוד ועוד גברים מגלים כל שנה את היתרונות של הפילאטיס. שווקו את שיעורי הפילאטיס לגברים סביבכם, בכך תיתנו תנופה חדשה לשיעורים ותפזרו דיבור פה- לאוזן חיובי בקרב הגברים המתאמנים סביבכם.

מיתוס 2: פילאטיס לא מאתגר מספיק


במהלך מספר עשורים, אימון הכושר הקלאסי כלל הרמת משקלים, ריצה אינטנסיבית והתמודדות עם כאב, כחלק מהמנטליות הקלאסית של "No pain-No gain". הפילאטיס שונה ומתמקד באיכות ודיוק של התנועה יותר מאשר כמות החזרות. אף על פי כן, זהו אימון גוף מלא ויסודי שיכול לאתגר אפילו את המכרים הכי חזקים שלכם.

"זהו אימון עצים, אבל שונה ממה שאנשים רגילים אליו. פילאטיס דורש ממך ריכוז בכל תנועה ותנועה", אומרת סטייסי סימס, הבעלים של Pendelton pilates בסינסינטי, אוהיו. "אם אתה אוהב 'להתנתק' מנטלית בזמן האימון, לדוגמה- עם אוזניות על ההליכון- ייתכן כי זהו אינו האימון המתאים לך. אך אם אתה מתרכז בביצוע האימון בצורה נכונה, ללא ספק תרגיש כי היה לך יופי של אימון".

האמת: בשביל אלו המוכנים לשקול מחדש את גרסת ה"ללא כאב-ללא רווח", הפילאטיס יספק חיזוק גופני מלא וזריזות. האימון מספק תוצאות, ולרוב עם הפחתה בפוטנציאל לפציעות וכאבים המעכבים התקדמות.

מיתוס 3: פילאטיס קשה מדי


הטעות נובעת מכך שרבים מהמועדונים וחדרי הכושר מציעים שיעורי פילאטיס מזרן בחינם כ"פיתיון" לשיעורי מכשירים בתשלום. פעולה זו יכולה ליצור תפיסה מוטעית כי פילאטיס מזרן מהווה רק היכרות לשיטה. במציאות, הרפורמר והמכשירים מספקים התנגדות ותמיכה לפעילות, כך שפילאטיס מזרן עשוי להיות אף מאתגר ממנו.

ודאו כי שיעורי המזרן שלכם אינם קשים יתר על המידה למתחילים, עובדה שיכולה לגרום להם לנטוש את עולם הפילאטיס לחלוטין. המדריכים צריכים להיות מיומנים מספיק בהתאמת מודיפיקציות לשלל רמות המתאמנים.  קיימות שתי גישות אפשריות:

הציעו שיעורי פילאטיס מזרן למתחילים, במקום להציע רק שיעורים הפתוחים לכל הרמות. מתאמנים מתחילים ירגישו בנוח עם חבריהם לרמה בקבוצה והמדריך יוכל להתאים את מודיפיקציות התרגילים לכלל הקבוצה.
אם אין באפשרותך להציע שיעורי מתחילים, המדריך חייב לוודא שאף משתתף אינו מתייאש ושכולם נהנים. "אם אתם מאבדים אנשים בשיעורי מזרן, זה בגלל שהמדריך לא מיומן בהתאמת התרגילים כדי לענות על צרכי כל המשתתפים", אומרת ולנטיין, "במידה והועבר נכון, שיעורי המזרן מהנים ואפקטיביים".
האמת: עם מקצועיות בהתאמת השיעור לצרכי על מתאמן ומתאמן, מדריכי הפילאטיס יכולים להעלות את רמת שביעות הרצון וההנאה של הלקוחות בסטודיו, ולהוריד את אחוזי הנשירה.

מיתוס 4: פילאטיס יקר מדי


שיעורי פילאטיס בדרך כלל ניתנים בחינם במועדוני כושר ומכונים. למרות שמחיר ממוצע של שיעור פרטי בפילאטיס זהה לאימון כושר אישי, יצירת קבוצות של אימונים ברפורמר גרמה לכך שפילאטיס מכשירים הפך להיות נגיש יותר מבחינה תקציבית, במיוחד בקנייה של כרטיסיות או מינוי ארוך טווח. בנוסף, אימון בפילאטיס מכשירים הכולל 4-10  משתתפים, מרגיש כמעט כמו אימון אישי. המתאמנים מקבלים את מלוא תשומת ליבו של המדריך, ביחס עלות- תועלת גבוה יחסית לאימוני קבוצות שונים.

האמת: שיעורי פילאטיס מזרן כמעט חינמיים ברוב המקומות, ושיעורי מכשירים הופכים להיות יותר ויותר זמינים ומשתלמים. הדגישו למתעניינים את מלוא תשומת הלב שהם יקבלו מהמדריך בשיעור והציעו חבילות משתלמות למתאמנים שלכם.
השקיעו אנרגיה בפיזור המיתוסים האלו, והמתאמנים שלכם ירוויחו יחד עם הסטודיו שלכם. הפילאטיס משפר ומחזק את בריאות המתאמנים שלכם- וזה אינו מיתוס!

קן אנדלמן הוא המייסד והמנכ"ל של חברת Balanced Body. קן התחיל את הקריירה שלו כמעצב רהיטים – הרקע הזה בא לידי ביטוי בגימורים של הציוד שהחברה מייצרת. מאז תחילת שנות ה – 70, קן אנדלמן עדכן את הציוד של ג"וזף פילאטיס עם הנדסה, חומרים וטכנולוגיה עכשוויים, כאשר לרובם סטנדרטים תעשייתים. הוענקו לחברה 24 פטנטים אמריקאים ועוד היד נטויה. חברת Balanced Body  ממשיכה לקדם את שיטת הפילאטיס בתעשיית הכושר, בתחומי הרפואה ובתקשורת.