פילאטיס וגיל הזהב

פילאטיס וגיל הזהב

מאת: מריאנה טראגנו גוז

שמירה על כושר חשובה בכל גיל. אך ככל שמתבגרים, החשיבות הולכת וגדלה. עם זאת, סוגי התעמלות רבים דורשים מאמץ גופני, מפעילים עומסים גבוהים על המפרקים וגוררים כוחות דינמיים אשר עשויים לגרום לפציעות מיותרות.

פילאטיס, אשר שם דגש על נשימה ועל איכות תנועתית ולא כמות חזרות, היא שיטת אימונים בטוחה ואפקטיבית לאנשים בגיל הזהב של חייהם. מכיוון שהעומסים בשיטת הפילאטיס הם נמוכים, השיטה בטוחה גם למבוגרים אשר חדלו מלהתעמל ומעוניינים לחזור לפעילות.

יציבה, יציבות ושיווי משקל


אחת התלונות הנפוצות ביותר של אנשים מבוגרים היא איבוד היכולת לאזן את גופם בחלל, דבר הגורם לאיבוד שיווי משקל, יציבות ומגדיל את הסכנה לנפילות.

מכיוון שבפילאטיס העבודה מתרכזת במרכז הגוף, אימוני פילאטיס קבועים עוזרים לשפר את היציבות ושיווי המשקל וכך למנוע נפילות. בנוסף, העבודה על מרכז הגוף עוזרת בשיפור היציבה אשר נוטה להחמיר עם הגיל ולגרום לכאבים, תפקוד לקוי ואף איבוד גובה.

פילאטיס ושיקום


שיטת הפילאטיס היא כלי תומך מומלץ להרבה מחלות ומכאובים הקשורים לגיל ולכן חובה ליידע את מדריכת הפילאטיס במצב הגופני המלא לפני השיעור וכמובן להצטייד במכתב מהרופא המאשר השתתפות בפילאטיס ומסביר, במידת הצורך, את הצרכים המיוחדים שלכם, התלמידים. בצורה כזו המדריכה תוכל להמנע מתרגילים מסוכנים להתמקד בתרגילים אשר יתמכו את המצב הגופני של המתאמנים.

אז באיזה מצבים פילאטיס עשוי לעזור לכם? עם אינספור! הנה כמה דוגמאות:

פילאטיס היא דרך מצוינת להכין את הגוף לניתוחי החלפת מפרקים כמו גם דרך מומלצת להשתקם לאחר הניתוח וזאת על ידי חיזוק השרירים התומכים את המפרק המועמד להחלפה. יותר חשוב, פילאטיס היא דרך נהדרת למנוע את הצורך בניתוח מלכתחילה. שמירה על מפרקים חזקים ובריאים יעזרו בהורדת העומסים מהמפרק עצמו יקלו על כאבים וישפרו את יכולת התפקוד של המפרקים.

לסובלים מארתריתיס, פילאטיס מאפשר עבודה בטווח הביניים של התנועה אשר מקטין עומסים אך שומר על תנועתיות במפרקים הפגועים, כמו גם מזרים דם לאיזורים הכואבים.

עם ההתאמות הנכונות, פילאטיס יכול לסייע בבניית מסת עצם חיובית אצל חולים באוסטיאופורוזיס וזאת בזכות עבודה בשרשרת קינמטית סגורה כנגד עומסים של קפיצים, כוח הכובד ומשקולות. פילאטיס מותאם יכול לעזור גם במצב של סטנוסיס על-ידי מתיחה של שרירי הדג המכווצים ועבודה עדינה על שרירי זוקפי הגב אשר מושפעים מהמשיכה לפנים של הגוף.

לא מפתיע לגלות כי פילאטיס הולך ונהיה פופולרי יותר ויותר בגיל הזהב. האפשרות לבצע מודיפיקציות על-מנת להתאים את השיטה לצרכים המשתנים של הגוף, יחד עם היכולת להתחזק, להתגמש, להתייצב ולשפר את תחושת החיות הכללית באופן בטוח, הופכת את הפילאטיס לתוכנית אימונים אידאלית לאוכלוסיה הכי מנוסה שיש.