היכרות עם שיטת הפילאטיס

היכרות עם שיטת הפילאטיס

מאת: Kassai

תרגילי הפילאטיס משנים באופן דרמטי את האופן שבו גופינו נראה, מרגיש ומתפקד. התרגול בשיטה מפתח כוח מבלי לנפח שרירים ועובד על הגמישות והיציבות.

שיטת פילאטיס מחנכת אותנו להיות מודעים לגופינו, היא מלמדת אותנו יציבה נכונה ותנועה זקופה וחיננית. תוצאות התרגול בפילאטיס מורגשות מיד- שיפור בגמישות, תנועה קלה ונטולת מאמץ והקלה משמעותית בכאבי גב.

רקדנים מתאמנים בשיטת פילאטיס כבר עשורים. אתלטים וספורטאים מקשת רחבה ושונה של ענפים מתאמנים בפילאטיס ככלי לפיתוח כוח וגמישות וכאמצעי מונע מפציעות.

כוכבי הוליווד ודוגמניות-על מתאמנים בקביעות כדי לשמור על מבנה גוף מושלם.

קסם? לא ממש. השיטה שהתפתחה מתוך טכניקות השיקום שפיתח ג'וזף פילאטיס, מציגה מגוון עצום של תרגילים בטוחים והגיוניים. בעזרת מזרן רצפה או מכשירים מיוחדים שנוצרו במיוחד לתרגול השיטה, תוכלו להיראות ולהרגיש במיטבכם. לא משנה גילכם או מצבכם הגופני – שיטת פילאטיס תעבוד גם בשבילכם.

שיטת הפילאטיס מפתחת את שרירי 'ה-Core' או את מרכז הגוף. שרירים אלו מורכבים משרירי הבטן העמוקים ביותר ומהשרירים שעוטפים את עמוד השדרה.תרגילי הפילאטיס מפתחים מיומנות שליטה במרכז הגוף וקשר הוליסטי בין פלג הגוף העליון, אגן הירכיים וחגורת הכתפיים.

פילאטיס מזרן או פילאטיס מכשירים?


תרגול הפילאטיס יכול להתבצע על מזרן או על מכשירים מיוחדים שנוצרו במיוחד לצורך כך. המכשירים משלבים חלקים הנעים כנגד התנגדות קפיצים המשמשים גם כתמיכה. התרגילים מתבצעים בשכיבה, בישיבה, בכריעה או בעמידה.

רבים מחסידי השיטה מעדיפים את השימוש במכשירים המספקים אפשרויות, עניין ואתגר שלא אפשריים על מזרן. אחרים אוהבים את הגמישות שבתרגול על מזרן, שאינו תלוי במקום ויכול להתבצע כמעט בכל תנאי.

איך מתחילים?


אחרי שהחלטת לנסות פילאטיס, השאלה הבאה היא איפה. תוכלו למצוא פילאטיס במקומות האלה:

  • מכוני פילאטיס
  • חדר כושר
  • מרכזי ספורט
  • חוגים
  • קליניקות לפיזיותרפיה ומכוני שיקום

הפילאטיס שמתאים לכם תלוי בכמה גורמים: איך אתם אוהבים להתעמל, כמה אתם רוצים להתעמל וכמה כסף אתם מוכנים להשקיע לצורך כך.

פילאטיס בקבוצות


האם תרגול עם אחרים עוזר לכם לשמור על מוטיבציה ומיקוד? אתם אוהבים את המפגש החברתי ושעה ידועה מראש לצורך התרגול כדי לא לפספס אימונים? אם זה המצב שעורי מזרן או מכשירים במכון כושר או בסטודיו השכונתי יכולים להתאים לכם. מכוני כושר רבים מציעים שעורי פילאטיס מזרן ללא כל תשלום נוסף למנויים. שעורי מכשירים מצריכים לרוב תשלום נוסף.

הכנסו לאינדקס פילאטיס מכשירים כדי למצוא את הסטודיו הקרוב אליכם »

פילאטיס אחד-על-אחד


רוצים שיעור שמוקדש כולו רק לצרכים שלך? אין כמו שיעור פילאטיס מכשירים פרטי בסטודיו לפילאטיס.

פילאטיס בבית


אולי אתם רוצים להתעמל בפרטיות בביתכם. אם אתם מעדיפים את הגמישות וקשה לכם עם שעות קבועות, פילאטיס בבית הוא כנראה הפתרון שלכם. גם אם החלטתם להתעמל בבית מומלץ לקחת לפחות כמה שיעורי הכרות אצל מדריך פילאטיס מוסמך. ההשקעה שווה את המאמץ: תוצאות יושגו רק אם תקפידו לתרגל בהתאם לעקרונות השיטה והמורכבות הנדרשת משלוב תנועה ונשימה מוסברת בצורה הטובה ביותר על ידי מדריך מוסמך.

אביזרי פילאטיס לשימוש ביתי


מיטת הרפורמר היא מכשיר הפילאטיס המרכזי והנפוץ ביותר המשמש לתרגול השיטה. הרפורמר בעל משטח הנע לאורך מסגרת המכשיר המחוברת למערכת קפיצים שיוצרים התנגדות ותמיכה במתאמן. ניתן לבצע על הרפורמר מאות תרגילים, החל מתרגילים קלים למתחילים ועד לתרגילים מורכבים המצריכים מיומנות רבה.

אנו מחזיקים בסוגים שונים של מכשירי פילאטיס המתאימים לשימוש בבית. אם יש לכם מגבלת מקום אולי תרצו לבדוק את הרפורמר החדש ביותר שלנו: ה IQ רפורמר שמתקצר כדי לאחסן מתחת למיטה או אפילו בעמידה בתוך ארון. אם אתם מייעדים חדר או מקום במיוחד עבור מכשיר הפילאטיס שלכם אולי תרצו לשקול את האלגרו או את הסטודיו רפורמר.

IQ רפורמר


ה IQ רפורמר מותקן ומוכן לעבודה תוך רגעים ספורים ובסיום האימון מתקפל לאחסון מתחת למיטה או לעמידה בתוך ארון. זהו הרפורמר המושלם לשימוש ביתי- בעל עיצוב חלק, מאפיינים מקצועיים בלעדיים, קל לאחסון וזול משמעותית מהרפורמרים המקצועיים. היחידי בשוק שמתקצר לצרכי אחסון ועדיין מספק תנועה חלקה ויציבה של הסליידר ללא חיבורים או תפרים לאורך המסילה. מגיע עם די.וי.די לאימון ביתי. שנתיים אחריות.

אלגרו רפורמר


מיטת האלגרו היא הרפורמר בעל האפשרויות הרבות ביותר מכל רפורמר אחר. תוכנן לשימוש מקצועי ומתאים מאד לשימוש ביתי. מותאם בקלות למבני גוף שונים וניתן להוסיף לו טאוור בשלב מאוחר יותר כדי לקבל אפשרויות אימון נוספות מבלי שתצטרכו להקצות לכך שטח נוסף.

מגיע עם די.וי.די לאימון. 10 שנות אחריות.

סטודיו רפורמר


מכשיר הדגל של באלנס בודי. מכשיר הפילאטיס המתקדם ביותר שקיים בשוק, פרי פיתוח וניסיון של עשרות שנים בתכנון ובניית מכשירי פילאטיס. הסטודיו רפורמר של באלנס בודי מהווה את המדד שעל-פיו נמדדים כיום מכשירי פילאטיס בעולם כולו ומהווה מושא לחיקוי. המכשיר בנוי ממסגרת עץ מייפל מוצק, ומרשים בנוכחותו. הוא עתיד לפתוח בפניכם מגוון אפשרויות אימון אדירות. אחריות מוגבלת לכל החיים.