ראל איזקוביץ – ביקור בארץ

ראל איזקוביץ – ביקור בארץ

מאת: Kassai

ראל איזקוביץ הוא אחד ממובילי תחום הפילאטיס בעולם- מייסד "BASI פילאטיס", מפתח שיטת ה"בלוק", מתכנן ליין מכשירי פילאטיס בשיתוף עם Balanced body תחת השם "אבלון", ועל ספרי האנטומיה של ראל מתחנכים סטודנטים ומדריכים לפילאטיס. אולם נראה כי ידו עוד נטויה…

בסוף שבוע מרוכז, סחף אחריו ראל, פצצת אנרגיה מהלכת, מדריכים ומתאמנים בסדרה של סדנאות עומק מטעם סטודיו גוף בנפש בחסות של קסאי עם מכשירי פילאטיס של Balanced Body.

ראל- התשוקה ללמד


ראל איזקוביץ נולד בדרום אפריקה אך הספיק ללמוד בווינגייט הישראלי את התואר הראשון לפני שהמשיך ללימודים באנגליה באמנות המחול. תחת שרביטם וחניכתם של כמה וכמה ממורי הדור הראשון של השיטה (חלקם תלמידיו הישירים של ג'וזף פילאטיס) ומושפע מעולם תנועתי רחב שכולל ריקוד, יוגה, אמנות לחימה ואפילו גלישה, ייסד בשנת 1989 את BASI- Body Arts And Science International®- אחד המוסדות הנחשבים בעולם להכשרת מורים לפילאטיס. ראל מתואר על ידי כוהנת הפילאטיס, לוליטה סאן מיגל כ"בעל יכולת התנועה הכי גבוהה מבין הגברים בתחום". גם בעשור השישי של חייו ראל מפגין שליטה גופנית טוטלית, כושר גבוה ויכולות שמשאירות את הפה פעור. שיעור המזרן שהעביר בשבת בבוקר לא השאיר אף אחד אדיש.

ראל זכה להגדרה גם ע"י קתי גרנט, תלמידה נוספת של ג'וזף פילאטיס, כ"גבר שמר פילאטיס היה רוצה שימשיך את עבודתו". ואכן ראל איזקוביץ שופע תשוקה ומוטיבציה ללמד וללמוד. במשך כל שעות הסדנא הסתובב נמרץ בין כולם, הדגים, תיקן ונתן התייחסות אישית לכל אחד ואחד ממשתפי הכנס. נדמה כי כמעט אין אחד שראל לא ידע את שמו ולא עקב אחריו לאורך התרגילים.

ייחודו של ראל טמון בכך שמצד אחד הוא חוזר שוב ושוב לעקרונות השיטה ולתרגילי הרפרטואר הקלאסיים עם הרבה כבוד לשיטה, אך ראל גם ניחן בחשיבה אינדיבידואלית וביקורתית, ולכל חלקיק תנועה הוקדשה מחשבה על מנת להתאים אותה למתאמן בצורה הנכונה ביותר, ועל סמך בחינה מתמדת של החידושים והמחקר המדעיים.

שיטת הבלוק


ראל מציג בפירוט את שיטת הבלוק שפיתח כאשר חיפש שיטה שתאפשר ליצור ארגון וסדר במאות תרגילי הפילאטיס. היתרון הגדול בשיטה זו הוא הנגישות שלה- כל מדריך או מתאמן שמתוודעים לשיטה יכולים להשתלב בכל סטודיו שמלמד על פי שיטה זו תוך דקות, משום שיש שפה משותפת, בין אם זה ביפן, בישראל או בספרד.

לפי ראל, הדבר המדהים ביותר בשיטת הבלוק הוא שבסטודיו קיים יכולים להתאמן בו זמנית אתלט עלית, מתאמנת קשישה, אישה הרה ורקדנית מקצועית- כל אחד מהם עדיין יזכה להגיע למקסימום שלו על פי יכולתו.

השיטה מתבססת על "בלוקים"- יחידות המרכיבות את האימון ומהוות את המבנה של השיעור. ליחידות הבלוק יש סדר קבוע והן מחולקות לקטגוריות כלליות. למבנה זה ניתן להיצמד, אך בניגוד לתחושה הראשונית- הוא אינו מגביל, אלא דווקא להיפך- מאפשר יצירתיות. בתוך כל בלוק ובלוק השמיים הם הגבול ויכולת המדריך מתבטאת בדרך שלו להתאים כל תרגיל לרמת המתאמן ולצרכים שלו.

על פי ראל, לא כל תנועה שמתבצעת על רפורמר היא פילאטיס, על התנועה לעמוד ב-10 העקרונות עליהם מתבססת השיטה. אותם עקרונות הם אילו שמנחים את תהליך הלמידה והשינוי לאורך התרגול, ומהווים את המפה שבעזרתה אפשר להתקדם.

הכבוד למקצוע


ההתלהבות של ראל מדבקת, וכך גם מידת הרצינות והכבוד שהוא מייחס לתחום. "חזרו לבסיס" הוא מבקש. "כמו שבאומנויות לחימה דרושה דרך ארוכה כדי להגיע לחגורה שחורה, כך גם בפילאטיס יש להתאמן שוב ושוב עד שהתנועה הופכת להיות חלק מהגוף, ורק אז אפשר להתקדם. אנחנו קופצים מהר מדי לרמה המתקדמת, בלי שהבסיס נכון ומזלזלים בשיטה". ראל לא מתפשר על דיוק ועומק וגם את המדריכים המנוסים ביותר בחדר הוא מצליח לאתגר ולקדם בזמן מועט יחסית, או כדבריו: "התקדמות של 6 חודשים ב-5 דקות".

אין ספק שאת הקסם האישי של ראל ואת תחושת השליחות שהוא משדר הנוכחים בסדנה לא יישכחו במהרה.

לקריאה נוספת אודות שיטת הבלוק

כלי נגישות