פילאטיס לכפות הרגליים – Foot corrector

פילאטיס לכפות הרגליים – Foot corrector

מאת: Kassai

ג'וזף פילאטיס תכנן את מכשיר ה-Foot corrector לשיפור הכוח והגמישות של קשת כף הרגל. רובנו לא מקדישים כלל מחשבה על כפות רגלינו. הן נושאות אותנו, משמשות אותנו בעמידה, הליכה וריצה אך אינן זוכות להתייחסות אלא במקרים של כאב או אי נוחות. מכיוון שכף הרגל היא הבסיס של המבנה השלדי שלנו, כל חוסר איזון יכול לבוא לידי ביטוי פוטנציאלי ככאבים בקרסול, ברכיים, אגן ועמוד השדרה. דרך אימון פילאטיס ובהתמקדות בכפות רגליים ניתן לשפר את המצב.

ה-Foot corrector תוכנן כדי לחזק את הבסיס שלנו ודרך כך גם להשפיע לטובה על היציבה והחזקת הגוף ולאפשר לנו ליהנות מעמידה, הליכה וריצה בצורה נוחה וקלילה יותר.

חברת Balanced body אימצה את מכשיר ה- Foot corrector המקורי שתכנן ג'וזף פילאטיס והתאימה אותו לנוחיות המשתמש בעזרת בסיס ארוך יותר, דוושה נוחה, ברגים בטוחים יותר וקפיצים בהתנגדות וחוזק שמתאימים יותר למתאמן הממוצע.

כיצד לאמן את הרגל בעזרת ה- Foot corrector?


אצל רוב האנשים, כפות הרגליים בד"כ חלשות או נוקשות, לכן מומלץ להתחיל בצורה עדינה. כדאי לחמם ולעסות מעט את כפות הרגליים לפני תחילת התרגול [לסרטון המציג עיסוי לדוגמה לחץ כאן»]

התחילו בעמידה מסודרת על הרצפה. נסו לשים לב למגע של הרגל בקרקע ולבחון אילו חלקים בכף הרגל באים במגע עם הרצפה. בצעו את סדרת התרגילים המפורטת מטה וחזרו לעמידה על הרצפה- האם התחושה השתנתה בכף הרגל? כיצד המגע עם הקרקע מרגיש כרגע?

רצף התרגול הקלאסי (4-6 חזרות לכל תרגיל)


בהונות-  מקמו את אצבעות כף הרגל על הדוושה כשהעקב ממקום בנוחות על הבסיס של ה-Foot corrector. לחצו את הדוושה מטה בעזרת האצבעות בלבד, מבלי להישען קדימה ולהיעזר במשקל הגוף.
קדמת כף רגל- מקמו את הדוושה מתחת לעצמות המטה-טרסליות, אותן "עצמות המסרק" שנראות בבירור בגב כף הרגל. שימו לב שהחלק הקדמי של כריות כף הרגל על הדוושה ונסו "לעטוף" את הדוושה עם האצבעות כמו ציפור שעומדת על ענף באמצעות רגליה. כשהעקב מעוגן היטב על בסיס המכשיר, לחצו את הדוושה מטה.
קשת כף הרגל- הניחו את קשת הרגל על הדוושה ולחצו מטה, תוך שמירה על תחושת "חיבוק" של הדוושה וללא ניתוק של העקב מהבסיס.
עקב הרגל- גלשו עם הרגל קדימה כך שהאצבעות וכריות כף הרגל מעוגנות על הבסיס הקדמי והעקב מונח על הדוושה. לחצו עם העקב מטה ושחררו באיטיות לאימון החלק האחורי של כף הרגל ושרירי השוק.
עיסוי הרגל- גלגלו את כף רגל כולה על הדוושה הלוך וחזור, שחררו את המתח ונסו להתעכב בנקודות רגישות או עמוסות יותר.

כדאי לקחת לתשומת הלב:

במידה וכף הרגל קטנה ואין אפשרות למקם את כריות כף הרגל או את קדמת הקשת על הדוושה מבלי להרים את העקב- יש למקם פד או הגבהה אחרת מתחת לעקב כך שהוא יישאר נתמך כאשר הקשת במאמץ.
לתוספת אתגר מומלץ לבצע את התרגילים בישיבה, כך שמשקל הגוף לא יהיה לעזר.
כף רגל במבנה חיצי (כלומר שהאצבע החמישית באופן יחסי קרובה יותר לעקב) דורשת ארגון מחדש על ה-Foot corrector כך שכל האצבעות יזכו להתנגדות שווה.

במקרה של כאבים ודלקות בכף הרגל, בצעו את התרגילים בעדינות, במיוחד במצבים כמו פלנטר פשיטיס, דורבן או אחרי ניתוחים ברגל.

כלי נגישות