פילאטיס לאמהות טריות

פילאטיס לאמהות טריות

מאת: ליה סטיוארט

ביטחון זה דבר מורכב. האמת היא שביטחון בא והולך; יש ימים שהוא מציף אותנו באישור עצמי ובימים אחרים אנחנו מתחילות לפקפק בעצמנו וביכולות שלנו. אך נושא זה הופך למשמעותי ביותר כאשר חוסר ביטחון עצמי עוצר אותנו מהתקדמות במסלול שלנו. והכי קשה כשחוסר הביטחון מתחיל להשפיע על הסובבים אותנו, במיוחד משפחה וחברים קרובים.

למרות שכל בני האדם נלחמים בעליות ובירידות של הביטחון העצמי, אמהות- במיוחד אמהות טריות, מתמודדות בקרב מתמיד עם פחדים, ספקות, קבלת החלטות, דאגות והקרבה עצמית מעורבבים יחד עם הנאה, התרוממות רוח, נתינה, גאווה ואהבה ללא תנאים. זוהי קבוצה מיוחדת ועליה אני רוצה להתעכב במאמר זה.

אספקט אחר בהסתכלות על אמהות טריות


זה עשוי להשמע כמו חדשות ישנות- הרי כולנו יודעים כי פילאטיס היא שיטה מאוד בטוחה ויעילה בריפוי וחזרה לכושר לאחר הלידה- אך כמה פעמים אנו מתייחסים להלך המחשבות והרוח של האמא הטרייה? אמהות לפעוטות לעיתים קרובות נטולות שעות שינה, מתוחות ולא בטוחות בעצמן, במיוחד אם מדובר בילד בכור. הרבה פעמים אותן נשים חשות לחץ לשוב כמה שיותר מהר לגוף שהיה להן לפני ההריון, להיראות נהדר בג'ינס שקדם להריון או חסרות פגמים בבגד ים רק שבועות מספר לאחר הלידה. אנו רואים בזמן האחרון סלבריטיות שילדו לאחרונה על גבי עטיפות המגזינים ובטלוויזיה במראה חטוב, רזה, תמיר וכאילו מעולם לא ילדו- מספקות לנו מבט לא ריאלי לגבי הדרך שבה הגוף שלנו אמור להיראות לאחר הלידה. אמהות רבות נאבקות עם זה. חלקן רואות זאת כמשימה בלתי אפשרית ולא מקדישות לפעילות גופנית אפילו מחשבה, וחלק מרגישות כה מנותקות מגופן כך שהן חסרות ביטחון כדי לשוב ולהתאמן.

התרומה של פילאטיס לביטחון העצמי


יש ללא ספק קשר ישיר, לדעתי, בין פילאטיס לביטחון עצמי. וכשמדובר באמהות, תוכנית אימונים משמעותית בפילאטיס יכולה לעיתים להפעיל מחדש את כפתור הביטחון העצמי אצל אישה המסרבת לקבל, לאהוב ולהבין את השינויים שגופה עובר תוך כדי שהיא מנווטת בין הדרישות והתפקיד החדש שהיא זכתה לו כאמא.

ככל שהאמהות הטריות שלנו ממשיכות להתקדם לאחר השלב המיידי של הלידה ומשכב הלידה, עלינו להדגיש בפניהן שהחשיבות האמיתית בתרגולי הפילאטיס טמונה ביכולת להקל ולקדם כראוי החלמה מלאה של הגוף, חזרה לאיזון, כוח ומודעות הדרושים להן במשימות היומיומיות שלהן הקשורות בהיותן אמהות טריות, במקום לדאוג כל כך לגבי הורדת הבטן והצרת ההיקפים. השגת איזון גופני טוב יותר, שליטה, הרמוניה, עירנות ומודעות, עוברים התמרה גם לסוג חדש של קבלה עצמית וחיבור לחוויה הייחודית והאינדיבידואלית של גופן.

כאשר נשים אלו מתחילות לגלות וללמוד את גופן האימהי החדש, הן לעיתים מצליחות לקבלו ביתר קלות ואף לפתח גאווה בגוף זה; זריקה של ביטחון עצמי מגיעה מהשתתפות בשיעורי הפילאטיס המדגישים את החשיבות בהרגשה הטובה קודם כל.

פילאטיס יכול לא רק לשנות את גופן, אלא לשנות את דרך מחשבתן וההסתכלות של אותן נשים על גופן לאחר ההיריון והלידה. הצלחתי להתחיל לראות מעבר למשאלות שנזרקו לאוויר לבטן שטוחה וישבן מורם- מהי באמת משאלת ליבן של אותן אימהות טריות: התשוקה להרגיש טוב, להרגיש חזקות, לחוש גאווה בגופן. ובאידיאל- לחוש בנוכחות ואפילו בצמיחה של הביטחון העצמי.

כאמהות אנו מתבוננות בפני הילדים שלנו ורואות השראה ומוטיבציה צופות בנו מהצד השני. אך דמיינו את זה- כאשר נחיה חיים עם תחושת בטחון יציבה, נראה בפני ילדינו השתקפות של המוטיבציה וההשראה שלנו המשתקפות לפניהם, גדושים באמונה ובהערכה.

*ליה סטיוארט הבעלים של LiveLifePilates בקליפורניה וחברת צוות ומרצה בBasi pilates.