כיצד בוחרים קורס להכשרת מדריכי פילאטיס?

כיצד בוחרים קורס להכשרת מדריכי פילאטיס?

מאת: מריאנה טראגנו גוז

עולם הפילאטיס כיום הוא רחב, מגוון ובצמיחה מתמדת. צמיחה זו מציעה למתעניינים בקורס להכשרת מדריכי פילאטיס אופציות רבות ומגוונות של מסלולי הכשרה שמציעות בתי הספר לפילאטיס. המגוון לעיתים כה רב עד כי הוא עלול ליצור בלבול אצל התלמידים והתלמידות לעתיד. כתבה זו מסבירה מה יש לבדוק לפני בחירת קורס להכשרת מדריכי פילאטיס.

סגנון


ראשית רצוי להחליט מהו סגנון הפילאטיס אותו אתם מעוניינים ללמוד וללמד. חשוב להבין כי בחירת הסגנון תלווה אתכם באופן יום יומי לאורך הקריירה שלכם כמורים לפילאטיס. על כן, חשוב לבחור את הסגנון המתאים לכם ביותר. לפני שמחליטים מומלץ להתנסות באופן מעשי בכמה שיותר סגנונות: פילאטיס קלאסי ופילאטיס עכשווי על מגוון תת-הסגנונות שלו, פילאטיס שיקומי וכו'. באופן זה תוכלו להרגיש על גופכם את האופציות הקיימות בשוק וכמובן, תוכלו לחוות את אופן ההוראה של המורה העתיד ללמד אתכם.

פורמט, היקף ותכנים


מומלץ מאוד להשתתף בקורס מקיף. מסלול מקיף יכלול בתוכו גם קורס פילאטיס מזרן וגם קורס פילאטיס מכשירים בקורס אחד או מופרדים לשני קורסים שונים. שיטת הפילאטיס עוצבה באופן בו המזרן והמכשירים משלימים זה את זה ולכן לימוד התכנים הללו יחד או ברצף תעמיק את ההבנה של השיטה. מומלץ לבחור בקורס אשר מכסה כמה שיותר מכשירי פילאטיס, אך לפחות יילמדו בו תרגילי הרפורמר, קאדילק, כיסאות וקשתות פילאטיס. זכרו כי ישנם עוד הרבה אביזרים לפילאטיס המשויכים לשיטה ואם לא תכסו אותם בקורס הראשוני תיאלצו למצוא דרך להשלים את הפער.

ברוב העולם היקף השעות לקורס הכשרה מקיף הינו כ – 450 שעות. שעות אלו מורכבות מהרצאות פרונטליות, אימונים מעשיים, שיעורי הוראה וצפייה בשיעורים.

חלק מהקורסים כוללים הרצאות על מדעי התנועה (אנטומיה, פיזיולוגיה, ביומכניקה בסיסית וכדומה) בצורה פרונטליות ובחלק מין הקורסים תתבקשו ללמוד את התכנים הללו באופן עצמאי. לא תמיד מעיד הדבר על איכות הקורס: היות וג'וזף פילאטיס עצמו מעולם לא למד אנטומיה באופן רשמי חלק מקורסי ההכשרה נשארים נאמנים למקור ובצורה מושכלת בוחרים שלא לכלול הרצאות בנושא. במידה והכשרה אינה כוללת הרצאות מדעיות, מומלץ לבדוק האם הסיבה לכך היא אכן מקצועית.

עזרים וחומר כתוב


כחלק מהעזרים בקורס, על החניכים לקבל חוברת עיונית עם התכנים המרכזיים המועברים בקורס. חוברת זו מוגשת באופן שונה בבתי-ספר שונים: לפעמים מדובר על חוברת מעוצבת המכילה אינספור הסברים ותמונות ולפעמים מדובר על קלסר פשוט אשר מאפשר לתלמידים להוסיף ציורים, הערות ודגשים. גם בנושא זה מומלץ לבדוק מול מנהל הקורס מה מדוע בחר להגיש את החומר במורה מסוימת.

צוות המורים


מוסדות ובתי ספר גדולים מצעים צוות מורים גדול בעוד שבבתי ספר קטנים יותר הקורס פילאטיס כולו מועבר עלי ידי אותה מורה. בדקו את הרקע ואת הנסיון של צוות ההוראה. אדם המתאים להוביל קורס הכשרת מדריכים יהיה לפחות בעל עשר שנות ניסיון בהוראת פילאטיס ובעל ניסיון קודם בצוות הכשרת מורים.

אילוצים אישיים


כמובן, יש לקחת בחשבון גם אילוצים אישיים כגון עלויות, לוחות זמנים ומיקום הקורס.

רוב הקורסים הינם תובעניים ואתם צפויים להעביר זמן מכובד מאוד בסטודיו אשר תבחרו ולכן זמני השיעורים והנגישות הם מרכיב אישי אך חשוב בבחירת קורס ההכשרה.

זכרו, קורס זול הוא לאו דווקא הבחירה הנכונה ביותר – יש לשקול את העלות מול איכות הקורס אותו אתם מתכננים להתחיל. הקפידו לוודא האם יש עלויות נוספות אשר לא כלולות במחיר הקורס כגון: שיעורים בסטודיו, קורס עזרה ראשונה (אשר בלעדיה לא תוכלו להיות מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית), צפיות וכדומה וזכרו לוודא מול הספק מהי מדיניות הביטול שלהם.

תעודת הסמכה


בית הספר לפילאטיס שהכשיר אתכם יקבע במידה רבה את רמת המקצועיות שלכם ואת היכולת שלכם כמדריכות או מדריכי פילאטיס למצא עבודה בתחום. מכוני פילאטיס רציינים יעסיקו מורות מקצועיות שעברו הכשרה במוסד רציני.
ודאו שתעודת ההכשרה שמוענקות למסיימים בהצלחה את הקורס פילאטיס מוכרת בשוק. ישנם מוסדות שנותנים גם תעודות הסמכה בין לאומיות.

אין ספק כי בחירת קורס תהיה נקודת מפנה בחייכם. הכינו עצמכם להכנס למקצוע אשר בו הלמידה אינסופית, הגוף והנפש מאותגרים על בסיס יום יומי ובמידה ותמשיכו להיות תלמידים וסקרנים ההנאה והסיפוק יהיו אורחים קבועים בחייכם.