האם שווה להיות מדריכת פילאטיס?

האם שווה להיות מדריכת פילאטיס?

מאת: מריאנה טראגנו גוז

קורס להסמכת מדריכי פילאטיס


הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא תהליך ההסמכה. ברוב המקרים, הזמן מתחילת קורס הפילאטיס ועד רגע קבלת התעודה ותחילת העבודה ייארך כשנה. ברוב בתי הספר להכשרת מורים לפילאטיס הקורסים מורכבים ממספר מפגשים בהם נלמדים תכני הקורס ולאחר מכן, נדרשים חניכי הקורס להשלים מספר רב של שעות צפייה, הוראה ואימון-עצמי. יש להבין כי תהליך ההסמכה הוא תובעני יותר ממה שרוב האנשים חושבים: אתם רוכשים הרי מקצוע. היזהרו מקורסים אשר מבטיחים להסמיך אתכם בכמה ימים.

בנוסף, זכרו כי קורס הסמכה הוא קרוס בו לומדים את הבסיס של עולם הפילאטיס. במהלך הקריירה שלכם תרצו להמשיך ללמוד ולהתפתח על-מנת להעשיר את הידע שלכם ולחדד את יעילות ההוראה של שיטת הפילאטיס.

כמה עובדים מדריכי פילאטיס?


שעות העבודה הפופולריות ביותר של מדריכי פילאטיס הן השעות בהן רוב האנשים לא עובדים. כלומר, שעות הבוקר ושעות אחר הצהריים והערב כאשר לשעות הערב יש יותר ביקוש מאשר לבוקר. גם ימי שישי בבוקר הוא זמן פופולרי. אמנם השעות מעט לא קונבנציונאליות ביחס לשוק העבודה הכללי אך הדבר יכול להוות יתרון. במידה ויש לכם ילדים, לדוגמא, תוכלו תמיד לאסוף אותם מבית הספר, לאכול איתם ארוחת צהריים ולבלות איתם בבית בשעות היום וללא לחץ, ללא צורך בצהרון. יש לקחת בחשבון שמשפחות כן צריכות למצוא פיתרון למספר ערבים בשבוע בהם תעבדו. באופן מציאותי, תצטרכו לעבוד לפחות מספר ערבים בשבוע, לפחות בתחילת הקריירה שלכם. עם הזמן, כאשר תצברו מספיק ניסיון ויהיו לכם מספיק שיעורים תוכלו לבנות מערכת שעות שמתאימה לצרכים הספציפים שלכם.

כמה מרוויח מורה לפילאטיס?


התשלום בעולם הפילאטיס יינתן כמעט תמיד לפי שעת עבודה. ברוב המקרים, מדריכי פילאטיס הם עובדים עצמאיים הרשומים כעוסקים פטורים או מורשים (תלוי ברמת ההכנסה) במס הכנסה ומקבלים משכורת לאחר שליחת דרישת תשלום, כנגד קבלה או חשבונית מס. לכן, יש לתכנן הוצאות בצורה מושכלת כך שיישאר מספיק כסף לתשלום מיסים, ביטוח לאומי, העשרה מקצועית, ימי חופשה ומחלה באופן עצמאי. במקרים מסוימים מדריכי פילאטיס במכונים בהם הם עובדים אך במקרים כאלו התשלום לשעה יהיה נמוך יותר.

כאשר עובדים במכון לפילאטיס מכשירים התשלום לשעה נע בערך בין 70 ש"ח ל-100 ש"ח, תלוי בין השאר בניסיון המדריך, ומיקום הסטודיו בארץ. התשלום לשיעור מזרן הוא אמנם גבוה יותר לשעה אך בדרך כלל יהיה לכם רק שיעור או שניים בכל מכון בו תלמדו. בשני המקרים, לאחר ערב אחד של עבודה התשלום והזמן מחוץ לבית יהיה דומה אך הפעילות תהיה שונה: במשמרת בסטודיו למכשירים תלמדו כ-חמש שיעורים עם מספר קטן של מתאמנים ובמשמרת מזרן תלמדו שניים או שלושה שיעורים גדולים אך גם תבלו לא מעט זמן בכבישים בנסיעה ממקום למקום.

שחיקה וגבולות


אחת הטעויות הנפוצות ביותר של מדריכי פילאטיס בתחילת דרכם היא התחלה מהירה מדי. בתכנון לוח הזמנים השבועי שימו לב כי אתם לוקחים על עצמכם כמות שיעורים שמצד אחד מספקת את הצרכים הכלכליים שלכם ומצד שני לא מתישה אתכם.

כמו כן, היו סבלניים. לוקח מספר שנים להתמקצע ולהבין את עולם הפילאטיס במלואו. הרבה מדריכים מתחילים מרגישים את הצורך לפתוח מכונים מבלי להיות מוכנים והתוצאות לרוב לא מאוד טובות. תנו לעצמיכם זמן ללמוד, להתפתח ולהבין את המקצוע לעומק ולא רק לרוחב לפני לקיחת צעד כמו פתיחת סטודיו.

פילאטיס כייעוד


רוב מורי הפילאטיס אשר עוסקים במקצוע כמה שנים הם אנשים שמחים, אשר חיים עם מעט מאוד סטרס ועדיין בוערת בהם התשוקה למקצוע. על-מנת להצליח כמדריך לפילאטיס לאורך זמן אהבת השיטה היא הכרחית. העבודה כמורה לפילאטיס היא עבודה מול אנשים וכאשר מורה לא נהנה מעבודתו הדבר מורגש, ערך השיעור יורד, ועלולה להיות פגיעה ישירה בהכנסה. לכן, מומלץ להתאמן לפחות שנה בשיטה טרם תחילת תהליך ההסמכה ולוודא כי החיבור שלכם הוא אמיתי.

תחום הפילאטיס לא יגרום לכם להתעשר, אם כי ניתן להתפרנס ממנו בכבוד. אבל אם החיבור שלכם לשיטה עמוק ואמיתי בטוח תתאשרו.

כלי נגישות