איך בוחרים מזרן פילאטיס?

איך בוחרים מזרן פילאטיס?

מאת: Kassai

הרבה סוגים של מזרני הפילאטיס קיימים בשוק. קל מאוד להתבלבל- מה ההבדלים ביניהם ולאיזה שימוש מתאים כל מזרן?

אכן יש סוגי מזרנים רבים בשוק, במידות שונות ומחומרים שונים, אך לא כל מזרן הוא מזרן פילאטיס. יש לקחת בחשבון כי מזרנים שלא עוצבו במיוחד כמזרני פילאטיס עשויים להיות בעייתיים בזמן התרגול- דקים מדי, מחליקים, שוקעים ובד"כ עשויים מחומרים שמתפוררים מהר. הבדלים אלו מורגשים מאוד בזמן האימון, ויש להם גם תפקיד בלתי נמנע במידת הרצינות שהסטודיו משדר למתאמנים אצלו. מזרנים כאלו לרוב יהיו זולים יותר, אך יחזיקו מעמד זמן מועט ותידרש החלפת מזרנים לאחר תקופה לא ארוכה. ננסה לעשות מעט סדר-

במידה והחלטתם שלא להתפשר על איכות המזרן, קסאי פילאטיס מציעים לכם מבחר מזרני פילאטיס המתאימים לשימושים שונים:

מזרן פילאטיס מקצועי ניתלה


המזרן המוביל מבית באלאנס בודי. מזרן אקולוגי וידידותי לסביבה שאינו מכיל חומרים כימים ופלסטיים כמו לאטקס, PVC, וכלוריד הנפוצים במזרנים צבעוניים מתוצרת זולה (כן כן, אומנם הם מצויים בתוך המזרן אך כיום כבר ידוע כי חומרים אלו בעייתים במגע עם עור חשוף, במיוחד כשהגוף חם והנקבוביות פתוחות, וחשיפה אליהם עשויה לגרום לגירויים, פריחות ואפילו דלקות בעור). המזרן, המיוצר במיוחד עבור שיטת פילאטיס, מגיע בעובי של 10 מ"מ ובאורך ורוחב סטנדרטים המתאימים לרוב האוכלוסייה.

המזרן מורכב מגומי דחוס מאוד, המונע את תופעת ה"שקיעה" לתוך המזרן ,מספק תחושת תמיכה לגוף  ובידוד מוחלט. יתרונו הגדול, מעבר לכך שהוא קל לתחזוקה ולניקוי, היא אפשרות תלייה פשוטה- עובדה  שהופכת אותו למזרן הפילאטיס האידיאלי והמתאים ביותר לכל סטודיו. בעיית מקום? מחפשים פיתרון אחסון אסתטי? המתלה הפשוט מאפשר תלייה של כ-10 מזרנים, שומר עליהם ישרים וללא גלגולים בקצוות.

מזרן יוגה אקולוגי


ידוע גם כמזרן פילאטיס דק בעובי של 6 מ"מ, עשוי גם הוא מחומרים ידידותיים לסביבה ולגוף. המזרן מעוצב בצורה גלית משני צדדיו ונוגד החלקה, ולכן מושלם עבור אימוני יוגה או אימוני פילאטיס המשלבים תרגילים בעמידה ושיווי משקל, וכן תרגילים בהם  הרבה ממשקל הגוף על הידיים. מתאים לשימוש מעל שטיחים או משטחים מרופדים.

מזרן אוויר – Aeromats


מזרן פילאטיס עבה העשוי גומי אוויר בעובי 16 מ"מ, בעל תמיכה כפולה המבודד לחלוטין מהרצפה. מזרנים אלה נוחים מאוד ומרופדים כך שלא תורגש אי נוחות במגע עם המשטח הקשה בתרגילים המאפיינים את פילאטיס המזרן כמו גלגולים, כפיפות עמוד השדרה ושכיבה במנחי צד.

מזרן סקאי עבה


מזרן עבה, בעובי 20 מ"מ, דחוס מאוד ועמיד בצורה בלתי רגילה. מזרן זה משמש לרוב כעמדת קבע בסטודיו (שוקל יותר ממזרן רגיל) ויכול להחזיק במשך שנים בלי בלאי. המזרן מרופד בסקאי- אותו חומר המוכר מרוב מכשירי הפילאטיס, וקל מאוד לניקוי.

מזרן מיני


מזרן קטן ונוגד החלקה המתאים במיוחד לקשת פילאטיס ולמכשירי הפילאטיס, לתוספת ריפוד ונוחות. כמו כן מזרן זה מותאם לתרגולים בעזרת האורביט או תרגולי עמידה לצד המכשירים.

תחזוקה שוטפת


אין צורך להשקיע בקרצופים יומיומיים מתישים של המזרנים, אך שמירה ותחזוקה שוטפת תסייע לשמור על מזרן הפילאטיס לאורך שנים, במיוחד במקומות בהם יש תחלופה גדולה של אנשים. מומלץ לנקות את  המזרן עם מטלית לחה או מגבון (מטליות נייר פחות מומלצות, שכן הן נוטות להתפרק ולהשאיר סיבים על המזרן), או בספריי המתאים גם לריפוד של מיטות המכשירים.

יש להקפיד על אחסון מזרני הפילאטיס רחוק מתנורים, רדיאטורים, מפזרי חום, או שמש ישירה. כדאי לדעת כי מזרן המאוחסן בצורה ישרה (לדוגמה בתלייה) נוטה לשמור על צורתו לאורך זמן רב יותר.

כיצד נדע איזה מזרן פילאטיס מתאים לנו?


על מנת להחליט איזה מזרן לרכוש, כדאי לקחת בחשבון את הנקודות הבאות-

  • עמדת המזרן- האם אנחנו מעוניינים במזרני פילאטיס הקבועים בנקודה אחת בחדר או אולי מזרנים שאפשר בקלות לגלגל או לתלות במקום ייעודי. בסטודיו או מכון בעל חלל גדול  יש אפשרות לפינת מזרן קבועה- לשם כך יתאימו מזרני הפילאטיס הכבדים יותר, בעיקר כדי ליהנות מיתרון העמידות שלהם לאורך זמן רב. מזרנים קלים יותר, הניתנים לתלייה מאפיינים מרחבי אימון קטנים או בתים פרטיים.
  • עובי המזרן- ככל שמזרן הפילאטיס יהיה דק יותר, הוא יספק לנו יותר יציבות ותחושת קרקע טובה, כמו לתרגילי עמידה ויוגה. מזרן עבה יותר מתאים לתרגילי מזרן בשכיבה על הבטן והגב, ובמנחי צד.
  • כמות המזרנים ואחסון- בסטודיו הכולל כמות גדולה של מזרני פילאטיס, מתקן התלייה  משמש כפתרון אחסון נוח וחוסך במקום עם המזרנים הייעודיים לכך. מזרנים מגולגלים תופסים מקום רב יחסית ומצריכים בד"כ כוננית או מדף במיוחד עבורם.
  • העדפות אישיות- לחלק מהאנשים יהיה נוח ונעים יותר להתאמן על מזרן רך ומרופד, לעומת המזרנים הדחוסים והקשים. זוהי נקודה שמשתנה בין מתאמן ומתאמן. במידה ובחרתם מזרנים קשים יחסית לסטודיו שלכם, הצטיידו במספר מזרני פילאטיס דקים או במזרן המיני לתוספת ריפוד לאותם מתאמנים הזקוקים לכך.

שימוש במזרן פילאטיס איכותי המותאם לכך יכול לשפר לאין שיעור את חווית האימון, להחזיק מעמד לאורך זמן לאפשר תחזוקה קלה ונוחה.

למעבר לצפייה במגוון תרגילי פילאטיס מזרן»

לפרטים נוספים על מזרני הפילאטיס»