אביזרי פילאטיס קטנים בשיעורי הרפורמר

אביזרי פילאטיס קטנים בשיעורי הרפורמר

מאת: Kassai

האביזרים הקטנים המזוהים עם שיטת הפילאטיס מוכרים בעיקר משיעורי פילאטיס מזרן, אך אין סיבה לא ליהנות מהם גם בשיעורי הרפורמר. ניתן לראות מדריכים רבים שנעזרים באביזרי הפילאטיס במהלך שיעור על מיטות המכשירים, בד"כ כדי לסייע למתאמן להגיע למנח המדוייק ביותר בעמדת המוצא ובביצוע התרגיל עצמו.

שימוש נבון באביזרי פילאטיס קטנים יכול לתרום רבות לשיעור. כאשר המדריך משתמש באביזר לשם מטרה מוגדרת, ולא רק לשם "קישוט" וגיוון התרגילים, המתאמן יכול ליהנות מהפידבק המלא שיספקו הכדורים, החישוקים, הגלילים או כל אביזר אחר שנבחר לצורך המטרה.

כדור האובר-בול


כדור האובר-בול תורם לחיבור לציר המרכזי של הגוף ומעודד תחושת חביקה של הגפיים. מיקום כדור אובר בול קלאסי בין הברכיים או כדורר אובר בול קטן בין הירכיים או הקרסוליים במהלך ביצוע ה-Footworkk יכול לסייע לגיוס הירכיים הפנימיות וחיבור לשרירי הבטן העמוקים,, במיוחד בקרב המתאמנים המתחילים שנוטים להשאיר את התרגיל לעבודת הרגליים בלבד. הכדור משמעותי אפילו יותר במקרים של בעיות יציבה והפרעות מבניות באגן וברגליים הגוררות נפילה של הברכיים החוצה או נעילה של הברכיים במהלך יישור הרגליים.

גליל פילאטיס


שכיבה על גליל פילאטיס או חצי גליל הממוקמים לאורך המיטה בזמן תרגילי הFootwork מסייע בפתיחת בית החזה ותחושת חיבור עמוקה יותר למיקום הגב ושמירה על מנח יציב וישר במהלך התרגיל. ניתן לשלב וריאציות שונות על הגליל לתרגיל הרול אפ השאוב מעולם המזרן כנגד התנגדות הרצועות בידיים או לבצע את תרגילי הידיים (הרמה, הורדה וסיבובים) ברצועות בזמן השכיבה על הגליל להעצמת תחושת התנועתיות והייצוב של השכמות בתרגילים אלו. הגליל השלם יעניק אתגר נוסף לשיווי המשקל וחיבור לשרירי הליבה בזמן שחצי הגליל יתרום לתחושת היציבות ובו זמנית ייתן משוב מיידי לעמוד השדרה. מחפשים אתגר של יציבות? נסו את תרגיל ה-Coordination על הגליל!

טבעת פילאטיס


טבעת הפילאטיס מסייעת גם היא, בדומה לכדור, לגירוי השרירים המקרבים של הגפיים אל המרכז, ונותנת משוב משמעותי לאיסוף רצפת האגן והשריר הרחב בטני. שימוש בטבעת למטרתה העיקרית יתבטא בהחזקת הטבעת בין הקרסוליים בזמן תרגילי הרגליים ברצועות ואפילו בתרגיל ה-Frog. ניתן להיעזר בטבעתת בצורה מעט שונה ככלי עזר תומך, כמו בתרגיל- Climb a tree כך שהרגל העובדת ממוקמת בתוך החישוק והידיים מחזיקות מצידו השני. מצוין בעיקר לאותם מתאמנים בעלי שרירי המסטרינג מקוצרים. הטבעת מסייעת גם בייצוב השכמות בתרגילים המשלבים רוטציות של הטורסו וכן לכל תרגיל שנרצה להדגיש בו את מיקום השכמות ועבודה נכונה מהמרכז (מעולה לסדרת תרגילי ה-Short box).

גומיית אימון


גומיית אימון Thera band המשמשת בשיעורי הפילאטיס מגיעה בדרגות חוזק שונות (לרוב ניתן להבדיל ביניהן לפי ההבדל בצבעי הגומיות) ובאורכים משתנים. אפשרות ההתאמה האישית של ההתנגדות בעבודה עם הגומיה הופכת אותה לנגישה כמעט לכל מתאמן. הגומיה נפוצה מאוד בשיעורי המזרן, בהם היא מסייעת לדמות חלק מרפרטואר הרפורמר, אך נמצאת גם בשימוש רחב בעולם המכשירים, בעיקר במהלך תרגילי ה- Footwork כשהיא קשורות סביב הירכיים או סביב הברכיים לגיוס נכון של שריר ההמסטרינג ומרחיקי הירך. שימוש נוסף בתרגילי הרגליים הוא דווקא כשהגומייה מוחזקת בידיים לעבודה נוספת על חגורת הכתפיים ושילוב אלמנטים של קואורדינציה יחד עם תנועת הרגליים.

כמובן שישנם אביזרים שיכולים להשתלב בתרגילים רק על מנת להוסיף אתגר כוח כמו כדורי המשקל או משקוליות יד, לכל אותם התרגילים בהם הידיים פנויות ומוחזקות באוויר, לדוגמה בסדרת ה-Side splitss.

האביזרים מוסיפים עניין ומהווים סוג של "אטרקציה" בשיעור אך יש לשים לב למידתיות ולמינון השימוש הנכון בהם במהלך האימונים. בסופו של דבר שיטת הפילאטיס שואפת לתנועה זורמת ונינוחה וכמה שפחות מוחזקת, תחושה שיכולה להיגרם לעתים על ידי האביזרים. הקו המנחה אליו כדאי להישאר נאמנים הוא הרצון לתת למתאמן כלים להבנת התנועה כדי שיוכל לבצעה לבסוף ללא עזרים ובצורה פונקציונלית שתתרום לחיי היומיום שלו.

כלי נגישות