ג’אמפ-בורד ופילאטיס אירובי

ג’אמפ-בורד ופילאטיס אירובי

מאת: Kassai

האם שקלתם להוסיף סיבולת לב-ריאה לתוך אימוני הפילאטיס שלכם?

 מניסיוני- 90% מהמתאמנים שלי ישמחו להוסיף תרגול סיבולת לב ריאה לאימון הפילאטיס שלהם. לאחרונה פיתחתי פעילות אירובית בשילוב הג’אמפ-בורד, הנקראת “פילאטיס אירובי”. בין אם אתם עובדים עם אתלטים, עם מטופלים המחלימים מפציעה, או שפשוט ברצונכם “לחמם” קצת את אימוני הפילאטיס שלכם- פילאטיס אירובי יספק תוצאות.

הרשו לי להבהיר: פילאטיס אירובי אינו “זירוז” של תרגילי הפילאטיס.

מדובר בכוריאוגרפיה מסודרת על משטחי קפיצה שניתן להוסיף למכשירי הרפורמר. התוכנית משתמשת בעקרונות של האימון הפליאומטרי, שפותח עבור מתאמנים רוסים בשנות ה-70. בעזרת משטח הקפיצה, האימון הפליאומטרי בונה מהירות וכוח דרך הפעלה של סיבים לבנים בשריר הארבע ראשי. מאימון זה ירוויחו במיוחד שחקני כדורסל וכדורגל.

בתוך תוכנית השיקום


ג’אמפ-בורד יכול לתרום למתאמנים בהתמודדות עם מגוון בעיות, כמו לדוגמה אוסטיאופורוזיס- שכן פעילות זו תורמת לבניית עצם. מתאמנים עם בעיות קרסול או ברך יחוו שיפור משמעותי בעבודה עם הג’אמפ-בורד מכיוון שהעבודה בשכיבה אינה נגד כוח הכבידה ופחות עומס מופעל על המפרקים. לא רק שהפיקוח של המדריך על היציבה מתבצע בקלות רבה יחסית לקפיצה בעמידה, גם למתאמן קל יותר לשמור על יציבה תקינה בשכיבה מאוזנת.

למתאמנים הרגילים


פילאטיס אירובי מאתגר את שרירי הליבה, מעלה את קצב הלב ומפתח קואורדינציה. יתרונות אחרים כוללים שריפת קלוריות מוגברת, עבודה על שרירי הליבה בצורה שונה מהצורה השגרתית וחיזוק כוח השרירים. בתרגול שלנו, אנו חווים תוצאות נהדרות בעת הוספת אימון הקפיצה להפחתת סטרס ואימוני סיבולת, מכיוון שחלק מהמתאמנים שלנו פשוט אינם נהנים מהליכה על הליכון או פעילות אירובית אחרת.

שילוב של 15-20 דקות של קפיצה על הג’אמפ-בורד מהווה פעילות מהנה עבור המתאמנים וכמו כן, פקטור הנוחות של עמדת המדריך מבחינת ההדרכה גבוה מאוד, שכן ניתן ללמד שני סטים של אימון בכל תרגול. לדוגמה, המדריך יכול ללמד תבנית תנועה של כף רגל אחת לתרגיל ספציפי או לייצור כוריאוגרפיה שלמה על משטח הקפיצה.

תרגילים בסיסיים על הג’אמפ-בורד כוללים קפיצה בשתי רגליים או ברגל אחת, ריצה במקום, קפיצה לפישוק או דילוגים. ניתן להוסיף מוסיקה לתוספת כיף. איזון ושיווי משקל גם הם יכולים להיות מאותגרים בזמן השימוש בג’אמפ-בורד.

לשיעורים קבוצתיים


בחדר כושר או במכונים העוסקים בספורט, הפילאטיס האירובי משתלב נהדר. התחילו את שיעור הפילאטיס עם קפיצות על הג’אמפ-בורד. תחילה למדו את תבנית התנועה של כף הרגל עם קפיץ אדום וכחול, לחימום הרגליים, ברכיים וירכיים תוך כדי שמירה על המנח הניטרלי של האגן. בשלב הבא, למדו את תנועות הידיים ללא משקל, וכשתנועות הידיים מסונכרנות עם תנועות הרגליים- הוסיפו  כדורי משקל או משקוליות  של ק”ג. לבסוף, הוסיפו מוסיקה לתנועות הרגליים. מנקודה זו המדריך יכול לקרוא לרצף בשם. כדי לאתגר את הפעילות, דמו פעולת ריצה בעלייה על ידי שינוי התנגדות הקפיצים לשני קפיצים אדומים או יותר. לחילופין, השתמשו בקפיץ אחד כחול לדימוי “ריצת ירח” אשר יוצרת עבודה ממוקדת של ייצוב האגן שיכולה לאתגר כל מתאמן. סיימו  את התרגול על ידי מתיחות כמו ה- Elephant, Mermaid, knee stretch, eve וכדומה.

סטטיסטיקות מראות לנו כי מגיפת ההשמנה בעלייה


כדי לתרום למגמת הנגד למגיפה זו, אנו בקהילת הפילאטיס, חייבים למצוא דרכים לעודד פעילות אירובית. קבוצה אחת להתמקד עליה היא דור הבייבי-בום (הכוונה לדור שנולד לאחר מלחמת העולם השנייה, בין שנות ה-40 לשנות ה-60). כמו שאנו יודעים, פילאטיס כיום היא אחת ממתודיקות האימון הפורחות ביותר בארצות הברית, וחלק גדול בזכות העובדה שהפילאטיס עונה על צרכים רבים של אותו דור. רבים מהם כבר לא יכולים להתמיד בריצה או בפעילויות עצימות אחרות בגלל הסיכון לפציעות. פילאטיס אירובי עם הג’אמפ-בורד מספק להם אלטרנטיבה בטוחה ונהדרת לפעילות אירובית אחרת.

פילאטיס אירובי מסייע לסגור מעגל

הפילאטיס האירובי משלב לא רק התארכות, מתיחה, יצוב, זרימה ונשימה לתוך האימון, אלא גם התנשפויות, ריקוד וצחוק!

ברברה ווינטרוב בעלת תואר בקינזיולוגיה מאוניברסיטת קליפורניה והבעלים של Reformer school of pilates Rx בסנטה מוניקה, קליפורניה, שם היא אחראית לתוכנית מקיפה להכשרה של פיזיותרפיסטים, מאמנים אישיים, מומחים רפואיים וכל אלו המעוניינים להתמקצע בהדרכת פילאטיס כקריירה.